Zapraszamy na webinary prowadzone przez pracowników Centrum Informacyjno-Bibliotecznego i Wydawnictwa UM w Łodzi. Wszystkie szkolenia są otwarte i przeznaczone dla całej społeczności akademickiej.
Istnieje możliwość otrzymania zaświadczenia o uczestnictwie w webinarze (po spotkaniu proszę wysłać do prowadzącego e-mail z prośbą o wystawienie certyfikatu).
Dołącz tu: https://www.microsoft.com/microsoft-teams/join-a-meeting i wpisz dane dostępowe z tabeli poniżej. Opisy szkoleń znajdują się pod tabelą.
06.03 czwartek
10.00-11.00
EndNote online vs. EndNote desktop – którą wersję wybrać?
Identyfikator spotkania:
321 835 154 584
Kod dostępu: xq2od6CV
mgr Karolina Wójcikowska,
mgr Kamila Przegalińska karolina.wojcikowska@umed.lodz.pl
kamila.przegalinska@umed.lodz.pl
7.03 piątek
10.00–11.00
Podstawy prawa autorskiego i licencje
Creative Commons
Identyfikator spotkania:
352 048 475 390
Kod dostępu: um28pK6S
mgr Magdalena Kokosińska
magdalena.kokosinska@umed.lodz.pl
10.03 poniedziałek
10.00–11.00
Procedowanie finansowania publikacji
*Zapisy przez kafelek Szkolenia w Intranecie, w indywidualnym profilu pracownika UMED
mgr Agnieszka Goszczyńska
agnieszka.goszczynska@umed.lodz.pl
12.03 środa
10.00–11.00
Jeśli nie bazy, to co? Otwarte zasoby w pracy studenta i naukowca
Identyfikator spotkania:
359 228 345 905
Kod dostępu: K4er32bV
mgr Magdalena Kokosińska
magdalena.kokosinska@umed.lodz.pl
13.03 czwartek
10.00–11.00
PublicUM – baza informacji o dorobku
i osiągnięciach pracowników UMED
Identyfikator spotkania:
375 924 261 730
Kod dostępu: Wv3Nz6LE
mgr Anna Radomska
anna.radomska@umed.lodz.pl
19.03 środa
10.00–11.00
Prezentacja naukowa i poster
Identyfikator spotkania:
365 580 689 27
Kod dostępu: aj93Yt2T
mgr Magdalena Kokosińska
magdalena.kokosinska@umed.lodz.pl
21.03 piątek
10.00–11.00
Analiza bibliometryczna – najważniejsze informacje dla pracowników UMED
Identyfikator spotkania:
357 719 412 602
Kod dostępu: Hn79Vb9C
mgr Aleksandra Andrzejewska
aleksandra.andrzejewska@umed.lodz.pl
24.03 poniedziałek
10.00–11.00
Procedowanie finansowania publikacji
*Zapisy przez kafelek Szkolenia w Intranecie, w indywidualnym profilu pracownika UMED
mgr Agnieszka Goszczyńska
agnieszka.goszczynska@umed.lodz.pl
28.03 piątek
13.30–14.30
Bibliografia bez stresu: EndNote dla każdego,
cz. 1
Identyfikator spotkania:
316 709 299 845
Kod dostępu: So24sw6j
mgr Karolina Wójcikowska,
mgr Kamila Przegalińska karolina.wojcikowska@umed.lodz.pl
kamila.przegalinska@umed.lodz.pl
31.03 poniedziałek
16:30–17.30
Główka pracuje, czyli jak wyszukać pełen tekst artykułu (i go pobrać)
Identyfikator spotkania:
356 995 271 953
Kod dostępu: Xi95Dn2W
mgr Magdalena Kokosińska
magdalena.kokosinska@umed.lodz.pl
Chcesz włączyć swoich odbiorców w proces powstawania prezentacji, przeprowadzić ankietę na żywo lub sprawdzić ich wiedzę w quizie online? Mentimeter sprawdzi się tu doskonale!
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawowymi funkcjonalnościami aplikacji Mentimeter, która angażuje uczestników prezentacji, szkoleń i wykładów. Dodatkowo, uczestnicy poznają podstawowe pojęcia związane z gamifikacją w edukacji, czyli procesem wykorzystywania elementów gier w przekazywaniu wiedzy.
Szkolenie skierowane jest dla osób, które dotychczas nie miały styczności z narzędziem i chciałyby urozmaicić swoje prezentacje lub zajęcia dydaktyczne o elementy gamifikacji oraz zaktywizować swoich odbiorców. Do udziału zapraszam zatem wszystkie osoby zainteresowane. Szkolenie będzie miało charakter warsztatowy, dlatego przed dołączeniem zachęcam do założenia darmowego konta w Mentimeterze.
Korzystasz z jednego szablonu z PowerPointa od lat, a posty na Facebooka przygotowujesz za pomocą Painta? Zrób to lepiej, szybciej i atrakcyjniej z Canvą!
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawowymi funkcjonalnościami aplikacji Canva, która uatrakcyjnia przekaz i pomaga w aktywizacji odbiorców prezentacji, szkoleń czy wykładów. Jest też prostym narzędziem do tworzenia grafik, m.in. do mediów społecznościowych. Dodatkowo uczestnicy będą mieli okazję poznać podstawowe zagadnienia związane z grafiką komputerową i komunikacją wizualną.
Szkolenie skierowane jest do osób, które dotychczas nie miały styczności z narzędziem i chciałyby poprawić estetykę swoich projektów, np. prezentacji multimedialnych, oraz poznać możliwości współpracy w Canvie. Do udziału zapraszam zatem wszystkie osoby zainteresowane. Szkolenie będzie miało charakter warsztatowy, dlatego przed dołączeniem zachęcam do założenia darmowego konta w Canvie.
Spotkanie jest poświęcone publikowaniu naukowemu. Uczestnicy dowiedzą się, jak znaleźć czasopisma najlepiej nadające się do publikowania artykułów i unikać czasopism drapieżnych. Udział w szkoleniu pozwoli rozwinąć umiejętności krytycznego myślenia.
Uwaga! Szkolenie ma wymiar praktyczny i formę warsztatową. Uczestnicy są proszeni o przygotowanie: tytułu, abstraktu i słów kluczowych swojego przykładowego artykułu.
Uczestnicy szkolenia dowiedzą się, jakie publikacje i aktywności można zgłaszać do bazy PublicUM oraz gdzie i jak należy to zrobić. Nauczą się również, jak wyszukać swój profil naukowca w PublicUM oraz jak sprawdzić, które dane są w nim zarejestrowane.
Zakres szkolenia:
Szkolenie przeznaczone dla osób, które w swojej codziennej pracy i nauce potrzebują pełnych tekstów artykułów naukowych. Zaprezentujemy dwa podstawowe narzędzia dostępne z poziomu sieci uniwersyteckiej: Full Text Finder i BrowZine, a także podpowiemy, w jakich bazach dostępnych w Internecie warto szukać wartościowych tekstów medycznych w pełnym tekście, często recenzowanych, jak również preprintów.
A jeśli zawiodą wszystkie drogi, podrzucimy garść wskazówek, co zrobić, gdy PDF, który znaleźliśmy, jest płatny.
Jeśli nie wiesz, czym są Creative Commons, słyszysz tę nazwę pierwszy raz lub być może kiedyś obiła Ci się o uszy, ale już dawno zapomniałeś, o co chodzi – ten webinar jest dla Ciebie. Poznasz podstawowe, ale również najważniejsze informacje związane z polskim prawem autorskim, z budową i rodzajami licencji, a także dowiesz się, gdzie szukać darmowych (i legalnych!) materiałów opublikowanych na licencjach. Podpowiem Ci też, jak opublikować na licencji CC własny materiał: artykuł, fotografię, grafikę, ikonę, a nawet cały podręcznik lub plik muzyczny.
Szkolenie prowadzone przez jednostkę merytoryczna ds. publikacji. Spotkanie ma wymiar praktyczny. Uczestnicy dowiedzą się, jak składać zapotrzebowanie na publikacje naukowe w AP05- zakupy.
Uczestnicy szkolenia dowiedzą się, jak rozpoznać, że informacja o wskaźniku IF na stronie wydawcy nie jest wiarygodna, poznają także bazę Journal Citation Reports firmy Clarivate, która jest głównym źródłem informacji o IF oraz nauczą się wyszukiwać wartość Impact Factor dla poszczególnych lat.
Zakres szkolenia:
Na szkoleniu pokażemy między innymi, czym jest analiza bibliometryczna, na podstawie czego jest sporządzana oraz które publikacje są punktowane. Zaprezentujemy również, jak pobrać raport dorobku z profilu naukowca w bazie PublicUM.
Szkolenie dla wszystkich, którzy piszą teksty naukowe, zwłaszcza artykuły lub monografie. Zajmiemy się m.in.:
Zapraszamy szczególnie studentów i pracowników naukowych, a także wszystkich zainteresowanych tematem.
Na webinarium pokażemy najciekawsze otwarte zasoby:
Wszystkie te materiały wspomagają proces dydaktyczny, mogą być przydatne podczas wykładów i ćwiczeń ze studentami, ale też podczas gromadzenia materiałów (piśmiennictwa, źródeł) do bibliografii w pracach naukowych.
Szkolenie omawia cechy dobrej prezentacji naukowej, która powinna być zaledwie i aż tłem do wystąpienia (np. podczas konferencji). Podpowiemy, jak budować slajdy, by były jasne i czytelne, a także w jaki sposób zaciekawić odbiorcę, nawet jeśli temat, który prezentujemy, jest skomplikowany. Zajmiemy się także posterem (plakatem) – jego budową i warstwą wizualną. Na koniec podpowiemy, z jakich narzędzi można skorzystać, by ułatwić sobie pracę (szablony).
W drugiej części szkolenia skupimy się na praktycznych umiejętnościach związanych z zarządzaniem bibliografią. Przedstawimy, jak eksportować zgromadzoną literaturę z menedżera bibliografii w różnych formatach, dostosowanych do konkretnych wymagań. Pokażemy też, jak edytować przypisy i bibliografię bezpośrednio w Microsoft Word, aby dostosować je do wybranego stylu cytowania lub wymagań redakcyjnych. Omówimy również najczęstsze problemy związane z synchronizacją danych między menedżerem a dokumentem oraz zaprezentujemy skuteczne sposoby ich unikania.