Bazy danych dostępne są teraz bez logowania dla wszystkich użytkowników z komputerów w sieci Uniwersytetu Medycznego w Łodzi.
Dostęp do baz danych z komputerów spoza sieci UMED jest możliwy, jeśli posiadacie aktywne konto w systemie bibliotecznym lub konto e-mail w domenie umed.lodz.pl lub stud.umed.lodz.pl.
Na stronie CIB, w zakładce – Zasoby i Źródła, kliknij w link wybranej bazy. Pojawi się okno do logowania, w które należy wpisać login oraz hasło.
Istnieją dwie możliwości logowania się do zasobów:
Każdy student rozpoczynający naukę w Uniwersytecie Medycznym w Łodzi oraz pracownik uczelni otrzymuje indywidualny nr ID umieszczony na legitymacji studenckiej lub karcie pracowniczej. Aby założyć konto biblioteczne i zarejestrować kartę wystarczy zgłosić się do pracowników Wypożyczalni (parter CIB).
W przypadku problemów z logowaniem skontaktuj się z pracownikami Informatorium, Wypożyczalni lub bezpośrednio z Oddziałem Technologii Informatycznej.
Jeśli masz zablokowane konto biblioteczne – sprawdź czy książki zostały oddane w terminie, czy termin zwrotu został przedłużony lub czy uregulowane zostały opłaty za nieterminowy zwrot.
W przypadku blokady konta bibliotecznego korzystanie ze zdalnego dostępu oraz rezerwacja i wypożyczanie książek nie jest możliwe.
HAN nie wymaga żadnych dodatkowych instalacji i konfiguracji przeglądarki internetowej.
Do baz oznaczonych jako HAN należy stosować przeglądarki obsługujące pełny standard HTML5 tj.: Google Chrome, FireFox, Opera, Microsoft Edge, Microsoft Edge, Safari, Internet Explorer, itp.
Dostęp do zasobów elektronicznych w Centrum Informacyjno-Bibliotecznego Uniwersytetu Medycznego w Łodzi nie wymaga logowania. Każdy odwiedzający nas gość może z nich korzystać. Dopiero próba zamówienia książek lub ich wypożyczenia za pośrednictwem katalogu będzie wymagała logowania za pomocą konta bibliotecznego.